Agata Młynarska, Cacofonia Milano

Agata Młynarska – jedna z najbardziej znanych i lubianych dziennikarek w Polsce. Doceniona za profesjonalizm, osobowość i styl oraz zaangażowanie społeczne i działalność charytatywną. Od 30 lat niezmiennie obecna w mediach. Od roku związana z telewizją TLC, w której pełni funkcję dyrektora do spraw rozwoju.

„Wybrałam Cacofonia Milano, ponieważ wspieram młode, kreatywne kobiety – jak te, które stworzyły tę markę odzieżową. Jednocześnie, oddaję hołd sztuce, która dzięki ich ubraniom może zaistnieć na ulicach.” – Agata Młynarska

Cacofonia Milano to młoda, polska marka odzieżowa, założona przez dwie siostry, Julię i Natalię. W dzieciństwie, otoczone przez fotografie i obrazy, siostry przesiąknęły kulturą wizualną, którą dziś chcą przedstawić odbiorcom w nowoczesnym wydaniu. Cacofonia Milano skierowana jest do osób ceniących dzieła znanych malarzy, ale potrafiących potraktować sztukę także z przymrużeniem oka. Marka wspiera również młodych zdolnych artystów nawiązując z nimi współpracę. Ubrania Cacofonia Milano szyte są na terenie Polski z rodzimych tkanin.

ESENCJA MARKI CACOFONIA MILANO

  • Zamiłowanie do sztuki, ale i nowoczesne podejście – zespół marki odzieżowej Cacofonia Milano to absolwenci szkół artystycznych, fotografowie, miłośnicy filmu.
  • Uzdolnieni europejscy projektanci – wzory Cacofonia Milano są dopracowane co do najdrobniejszego szczegółu. Inspiracje napływają z różnych dziedzin sztuki i designu, po czym kreatywni projektanci marki wdrażają je w projekty. Marka nawiązuje również współpracę z młodymi artystami z Akademii Sztuk Pięknych.
  • Wyprodukowano ręcznie w Unii Europejskiej, w Polsce na rodzimych tkaninach. Założyciele marki osobiście monitorują realizację nadruku na tkaninach i produkcję w szwalni.
  • Wyjątkowa technologia – wzory ubraniach Cacofonia Milano nadrukowywane są za pomocą nowoczesnej metody sublimacji, umożliwiającej dokładne zaplanowanie rozmieszczenia wzoru na materiale. Dzięki temu możliwe rozplanowanie niemalże „co do centymetra“ unikatowego wyglądu ubrań, co nie jest możliwe w przypadku szycia z tak zwanej „beli“.

O ZAŁOŻYCIELKACH CACOFONIA MILANO

CACOFONIA Milano to rodzinna marka, założona przez dwie siostry – Julię i Natalię Kaczorowskie. Julia, starsza, urodzona w Paryżu, jest fotografem i dziennikarką, podczas gdy Natalia, młodsza, interesująca się modą, filmem i nowymi mediami, przemyca do marki treści atrakcyjne dla jej rówieśników.

Podróże – poza nasz kontynent, ale i do europejskich stolic mody – zaszczepiły w siostrach pewną estetykę. To w Mediolanie zauważyły, że ludzie ubierają się odważniej i bardziej kolorowo, z dbałością o szczegóły, a zarazem w dobrym guście. To wtedy w ich głowach wykiełkował pierwszy, jeszcze wtedy nieśmiały, pomysł na markę odzieżową. Dziś, bogate w nowe doświadczenia, wraz z całym zespołem CACOFONIA Milano  chcą, by dzieła sztuki i intrygujące wzory „wyszły na ulicę”. Nikt nie zaprezentuje ich lepiej niż Klienci Cacofonia Milano, ceniący dzieła znanych artystów i dobre wzory, ale i potrafiący potraktować je z przymrużeniem oka.

„Hieronimous Bosch, Sandro Boticelli oraz August Renoir projektują dla młodej polskiej marki odzieżowej”

Projektant może podążać za najnowszymi trendami lub zaproponować coś zupełnie przeciwstawnego, co wyróżni go z tłumu. Może też, tak jak w przypadku założycielek CACOFONIA Milano, podjąć próbę połączenia tych dwóch dróg. Polska marka, która dopiero zaczyna podbijać świat mody, postawiła na klasyczne bluzy i tak popularne ostatnimi czasy bomberki. Odniesienie do klasyki stroju wpisuje się w obecne trendy, a jednocześnie, ponieważ zamiast bezpiecznych, neutralnych kolorów, marka postawiła na sztukę – dosłownie! – ich ubrania zdecydowanie wyróżniają się spośród pozostałych. I o to właśnie w modzie chodzi: o umiejętność wykorzystywania istniejących rozwiązań, nadawanie im nowych, atrakcyjnych kształtów, o unikalne spojrzenie na modę.

– Musimy być kreatywni, ale nie wolno bać się szukania inspiracji u najlepszych, i nie chodzi mi jedynie o przedstawicieli naszej branży! Nas od zawsze pasjonowało malarstwo wielkich mistrzów – zabawa formą, unikalne wzory, kompozycja, kolory. Co jeśli nie musimy tych dzieł oglądać jedynie w przestrzeni muzeum? – mówi Julia Kaczorowska, współzałożycielka marki CACOFONIA Milano. – Dlatego od dziś Hieronimous Bosch, Sandro Boticelli oraz August Renoir projektują dla polskiej marki odzieżowej – dodaje.

Polscy projektanci mają dziś dostęp do najlepszych szwalni i hurtowni tkanin w Europie. Warto nawiązywać współpracę na własnym podwórku, ale nic nie stoi na przeszkodzie ku temu, by potem działać globalnie. I tak Cacofonia Milano, mimo krótkiego stażu, ma już zamówienia zarówno ze Stanów Zjednoczonych, jak i Francji, Holandii czy Wielkiej Brytanii.

Komenatrze

komentarz