Najnowszy singiel songwriterki i producentki muzycznej znanej z melancholijnych i nastrojowych utworów zaskakuje mocnym finałem i rozbudowaną aranżacją. To ostatnia premiera OS.SO przed publikacją pełnowymiarowego albumu “Lethe”.
W “Vanishing Mind” można usłyszeć ważne dla OS.SO muzyczne inspiracje twórczością Krzysztofa Pendereckiego, Jonnego Greenwooda (Radiohead), złożonymi fakturami i polirytmią. Solową partię w utworze wykonała znakomita altowiolistka Magdalena Szczebiot.
Teledysk do “Vanishing Mind” jest spełnieniem jednego z moich wizualnych marzeń – mówi OS.SO – dwa lata temu na Instagramie przypadkowo trafiłam na kostiumy ukraińskiej marki DZHUS, awangardowe, dzikie, pełne ruchu. Od razu przyszedł mi do głowy scenariusz na teledysk z wykorzystaniem tych niezwykłych kostiumów. Irina, założycielka i główna projektantka marki w tym roku uciekła przed wojną do Warszawy, a nasze spotkanie wypadło w bardzo smutnych okolicznościach. Współpraca z ukraińskimi artystami w tak trudnym dla nich czasie jest dla mnie niezwykle istotna, cieszę się, że przez swoją sztukę mogę pokazać prace innych twórców, wesprzeć ich działania.
Chwilę po premierze “Vanishing Mind” ukaże się długo oczekiwany album “Lethe” (29 września)
Na albumie znalazło się 11 autorskich kompozycji, zaaranżowanych i wyprodukowanych przez OS.SO. Jak tłumaczy artystka: “mam nadzieję, że muzyka z mojego albumu zadziała właśnie jak woda z mitologicznej rzeki zapomnienia – Lethe – i na kilkadziesiąt minut przeniesie słuchaczy w muzyczną przestrzeń, która nie znosi pośpiechu, gwałtowności i hałasu. Wiem, że to niedzisiejsze podejście do muzyki, ale chcę zaproponować odbiorcom coś innego niż formę krótkich, pojedynczych singli”.
Kim jest OS.SO?
OS.SO – kompozytorka, autorka tekstów, multiinstrumentalistka. Jej głównym instrumentem jest gitara basowa, ale gra też na pianinie, perkusji, gamelanie (indonezyjskich idiofonach) i śpiewa. Tworzy scenariusze do swoich teledysków i zajmuje się ich reżyserią. Literaturoznawczyni, pisząca muzykę i o muzyce – prowadzi autorską rubrykę w magazynie „Muzyk”, gdzie przygląda się dźwiękom kulturoznawczym okiem. W 2022 ukaże się pełnowymiarowy album artystki “Lethe” (WM Records/Agora), wydanie płyty wsparły ZAiKS i STOART.