„Escape” to najnowszy teledysk grupy Skalpel promujący krążek „Highlight”. Głównym „bohaterem” teledysku jest rodzinne miasto muzyków Skalpela czyli Wrocław. Jeden z najbardziej chwytliwych utworów na płycie zilustrowany jest obrazami pustej metropolii, którą ożywia duch muzyki.
„Escape” to próba ucieczki z miasta. Bezludna, betonowa metropolia to przestrzeń, w której każdy kolor odbierany jest ze wzmożoną intensywnością… „Escape” przypomina wiatr, który daje nadzieję na zmianę – tłumaczy współtwórca duetu, Marcin Cichy. Jego artystyczny partner Igor Pudło dodaje: Muzyka otwiera umysły, szczególnie teraz, kiedy fizycznie wciąż musimy się dystansować. Zawsze stwarza przestrzeń dla dekompresji zestresowanej psychiki.
Teledysk zaskakująco koresponduje z czasem wymuszonej izolacji ostatnich miesięcy i świetnie pasuje do dźwięków z ostatniej płyty zespołu, którą Bartek Chaciński z „Polityki” docenił za „dyskretny urok odprężenia”.
„Escape” to jeden z najlepszych momentów krążka „Highlight”: urokliwa harmonicznie i brzmieniowo kompozycja, która ma popowy potencjał nagrań Bonobo czy Caribou. Utwór cieszy się popularnością na Spotify, gdzie trafił na prestiżowe światowe playlisty: „State Of Jazz” i „Jazztronica” – każdą z nich śledzi niemal pół miliona słuchaczy. „Highlight” to czwarty krążek duetu Skalpel. Płyta wyszła nakładem NoPaper Records, zaś za jego międzynarodową promocję i dystrybucję odpowiada !K7. W Polsce album dotarł na 13 miejsce ogólnej listy sprzedaży OLiS i 2 miejsce na liście winyli, a w Wielkiej Brytanii krążek pojawił się na 19 miejscu Official Jazz and Blues Chart.
Łukasz Paluch wykorzystał w filmie ujęcia autorstwa Jacka Chamota, wzbogacone o efektowne animacje Anny Trojanowskiej.